Naším cieľom je nehnuteľnosť predať, nie ju predávať. Ak chceme nehnuteľnosť predať v čo najkratšom čase a za čo najvyššiu cenu, marketing je prvoradý. (Ďalším na rade bude cenová stratégia, o ktorej sme písali v tomto článku TU: )
Marketing sme rozdelili do 3 základných krokov a začneme od tých najdôležitejších.
1.Inzercia - oslovenie potencionálnych záujemcov.
V prvom rade je nevyhnutné, aby každý klient, ktorý hľadá nehnuteľnosť, nech už sa rozhodne pozerať nehnuteľnosti na akomkoľvek realitnom portáli, váš inzerát našiel. Nehnuteľnosti inzerujeme na 10 najnavštevovanejších portáloch (+ množstvo ďalších ) a tak nech už sa kupujúci rozhodne pozerať nehnuteľnosť kdekoľvek, vašu ponuku určite nájde.
Inzeráty aktualizujeme každé 3 dni, pretože časom sa inzerát dostane na každom portáli na poslednú stranu a opäť prichádzame o záujemcov. Záujemca začína na prvej strane a ak si dohodne dostatočný počet obhliadok, ďalšie inzeráty si nechá na potom a k vášmu by sa už nemusel dostať.
Veľké množstvo kupujúcich totiž robí tú chybu, že namiesto toho, aby si prešli všetky ponuky a vybrali si tie, ktoré ich najviac zaujmú, tak zavolajú na prvý inzerát, ktorý ich zaujme a k tým posledným sa ani nedostanú.
Na inzertnom portáli bazos.sk je nevyhnutné TOPOVANIE inzerátu, pretože má malé množstvo kritérií, ktoré viete zadať a tak sa inzerát bez TOPOVANIA ani do popredia nedostane.
Keďže každý kupujúci hodnotí cenu nehnuteľnosti subjektívne , musíte osloviť každého kupujúceho. Pretože ten jeden klient, ktorý váš inzerát nenašiel mohol byť práve ten jeden, ktorý bol ochotný si za nehnuteľnosť priplatiť. V prípade, že máte špecifickú nehnuteľnosť, tak môžete prísť o toho jedného klienta, ktorého mohla ponuka zaujať.
Výberom našej realitnej kancelárie máte istotu, že vďaka inzercii na všetkých portáloch, pravidelnej aktualizácii a topovaniu sa každý potencionálny záujemca k vašej nehnuteľnosti dostane.
2. Prezentácia nehnuteľnosti na inzertných portáloch.
Je to veľmi diskutabilná téma a každý na ňu má trochu odlišný názor. Z nášho pohľadu sa prezentácia nehnuteľnosti nachádza niekde v strede medzi 2 extrémami. Potencionálneho záujemcu musí inzerát dostatočne zaujať, aby mal záujem prísť na obhliadku a zároveň sa inzercia nesmie príliš vychyľovať od reality.
Predávajúci či realitné kancelárie pokúšajú o úpravy, aby inzerát zaujal. Ak sú však fotografie podstatne krajšie oproti realite, záujemca má určité očakávania, no v konečnom výsledku je nakoniec z reality sklamaný. Ako predávajúci absolvujete zbytočne veľa obhliadok a strácate čas. Navyše tak aj strácate prehľad o tom, aký je reálny záujem o vašu nehnuteľnosť, keďže za bežných okolností by sa klient ani na nehnuteľnosť nešiel pozrieť. Samozrejme, že ak máte každý deň 2 obhliadky tak nemáte pocit, že je nutné znižovať cenu.
Na druhej strane často vidíme inzeráty, kedy je inzercia tak zle spracovaná, že nikoho dostatočne nezaujme a nikto nevolá. Vtedy majiteľ nevie nehnuteľnosť predať a zbytočne znižuje cenu. To sa najčastejšie stáva, ak si nehnuteľnosť predáva majiteľ sám.
Fotografie
Inzerciu spracovávame tak, aby fotografie zaujali a zároveň, aby neboli skreslené. Fotografie robíme profesionálnym fotoaparátom so širokouhlým objektívom, ktorý dokáže zachytiť celý priestor vo vysokej kvalite bez skreslenia priestoru. Fotografie potrebujú dodatočnú úpravu, aby sme dosiahli požadovaný výsledný efekt. Kupujúci tak má pri pozeraní fotografií rovnako dobrý pocit z nehnuteľnosti, ako keby sa nachádzal priamo na nehnuteľnosti.
Pôdorys
Fotografie nedokážu dostatočne zobraziť dispozíciu nehnuteľnosti a preto je pôdorys nevyhnutný pri každom predaji. Navyše aj pôdorys môže byť graficky dobre spracovaný, aby klientov zaujal a rozšíril ich predstavivosť a budúcom možnom využití priestoru.
Video-obhliadka
Následne podľa stavu nehnuteľnosti volíme buď video-obhliadku, ktorá sa skôr hodí k rekonštruovaným nehnuteľnostiam, zariadeným či novostavbám. Klient sa jedným klikom dostáva do nehnuteľnosti a celú si ju prejde, ako keby sa v nej reálne nachádzal. Zároveň vieme poukázať na prechody medzi izbami a upozorniť na detaily, ktorými chceme klienta zaujať. Video-obhliadka šetrí majiteľom čas, pretože klient sa po nehnuteľnosti prejde a na ohliadky tak chodí už len záujemca, ktorého nehnuteľnosť naozaj zaujala. Určite oceníte, že keď už ste celý deň upratovali a máte narušený program obhliadkou, že je to aspoň reálny klient, ktorého nehnuteľnosť zaujala a už sa len chcel pozrieť, či nehnuteľnosť.
Vizualizácia
Pri nehnuteľnostiach v pôvodnom stave namiesto video-obhliadky vsádzame skôr na vizualizáciu. Pôvodný stav klientov s nižšou predstavivosťou odrádza a pekná moderná vizualizácia ukáže klientovi možnosti, o ktorých ani netušil, že existujú. Zároveň vidí nové trendy a vie si tak porovnať možnosť, ako jeho byt môže vyzerať v porovnaní s už prerobenými konkurenčnými nehnuteľnosťami.
Kombinácia video-obhliadky a vizualizácie v jednom
Pri novostavbách v štádiu holobytu/holodomu niekedy volíme kombináciu vizualizácie a videa, keď do záberov zapracujeme vizualizáciu a klient sa tak prechádza po prázdnej nehnuteľnosti a do toho mu vstupujú zábery z vizualizácie, ako môže každá miestnosť vyzerať.
3. Obhliadky s klientmi.
Každý klient sa správa trochu inak. Niektorí sa pýtajú, niektorí sú ticho. Úlohou makléra okrem prezentácie nehnuteľnosti je všímať si gestikuláciu klientov a zistiť, čo sa klientom páči a čo ich od kúpy odrádza. Ak vidíme, že klienta niečo odrádza, je nutné reagovať rýchlo. Za tie roky už vieme rýchlo odhadnúť, kedy sa klientovi niečo nepáči, aj keď sa to snaží nedať najavo. Vtedy je nutné sa pri tejto téme zastaviť, zistiť čo presne klientovi prekáža a navrhnúť riešenia, aby sme sa problému zbavili. Navrhneme všetky riešenia, ako sa z nevýhody spraviť výhodu a samozrejme koľko času a finančných prostriedkov bude na riešenie nutné investovať. Ak by sme to nechali tak, klient pôjde z obhliadky s pocitom, že aj keď sa mu nehnuteľnosť páči, vidí komplikáciu a radšej bude ďalej hľadať nehnuteľnosť bez komplikácií.
Naopak ak vidíme, že sa klientovi niečo páči, takisto sa pokúsime túto tému rozobrať, aby bola konečná emócia z obhliadky skôr pozitívna ako negatívna. Našou úlohou počas obhliadky je u záujemcu vyvolať pozitívne emócie. Správnou kombináciou a voľbou poradia rôznych informácií o nehnuteľnosti tak vieme tento pozitívny efekt dosiahnuť.
Máte záujem o predaj/prenájom bytu, domu, pozemku či budovy a nie ste rozhodnutý, či predávať nehnuteľnosť cez našu realitnú kanceláriu? Neváhajte nás kontaktovať. Radi vám zodpovieme všetky vaše otázky.