AKO ZVÝŠIŤ HODNOTU PREDÁVANEJ NEHNUTEĽNOSTI - Visual real, s.r.o.
Bezplatná konzultácia

Všeobecne nech už je nehnuteľnosť v akomkoľvek stave platí, že nehnuteľnosť zaujme viac ak:

- v kuchyni nebude neumytý riad, pohodené handry, nevyčistené skrinky,
- je v byte vyvetrané,
- sú odtiahnuté závesy a rolety. Pustite do vnútra svetlo.
- je v kúpeľni minimum kozmetiky na očiach,
- sa v byte nenachádza príliš veľa nábytku,
- odložíte osobné predmety (fotografie, magnetky, ...),
- upútate dekoračnými predmetmi.

Klient si musí byť schopný predstaviť sám seba, ako sa mu bude bývať. Preto ak máte psíka, ktorý neobsedí, bude ideálne, aby ho počas obhliadky člen rodiny zatiaľ zobral na prechádzku.

Byt, ktorý bol obývané je dôležité pred predajom dôkladne upratať. Každý malý detail je dôležitý. Záujemca by mal mať pocit, že už nič nemusí rekonštruovať. Zanesené špáry v kúpeľni môžete vyčistiť, poprípade vyšpárovať nanovo. Cenovo to nie je nákladné, avšak predídete tomu, že záujemca nadobudne pocit, že kúpeľňu je nutné rekonštruovať.

Je to vážne také dôležité? Áno. Predstavte si, že sme práve absolvovali obhliadku dvoch bytov s rovnakými, alebo podobnými kachličkami v kúpeľni z rovnakého roku. Prvá kúpeľňa má kachličky, špáry, zrkadlo, skrinky vyčistené dôkladne. Reakcia klientov? Je to pekné, nie je nutná rekonštrukcia. Druhá kúpeľňa naopak nebola dôkladne vyčistená.

Ja viem, že takáto kúpeľňa len potrebuje dôkladné vyčistenie, poprípade nanovo vyšpárovať. Stálo by to pár hodín práce a špárovaciu hmotu za 10 eur. Klienti však zhodnotili kúpeľňu ako vhodnú na rekonštrukciu. K predajnej cene si pripočítali 3000 až 5000,-EUR na novú kúpeľňu. Každý má iný vkus, ale pri kúpe je ochotný mierne upustiť od svojich požiadaviek. Ak sa však ku kachličkám v nevhodnej farbe pridá nečistota, klient zhodnotí kúpeľňu ako vhodnú na rekonštrukciu. Čo je pri predaji nežiaduce.

Takto je to so všetkým. Je nutné nastaviť okná? Urobte to. Nenechávajte nič na záujemcu. Záujemca totiž nevie, koľko ho daná oprava bude stáť a tak aby sa vyhol budúcemu problému ráta s najhoršou mozňosťou. A tak namiesto nastavenia okna ráta s možnosťou kúpy nových okien a ku konečnej cene vašej nehnuteľnosti si prirátal 2.000,-EUR na nové okná. Ideálne riešenie je postarať sa o všetky detaily.

Takisto môžete nanovo vymaľovať. Čo tým dosiahneme? Vďaka drobným úpravám si záujemca povie: „ Je to pekné a stačí sa len nasťahovať“. Navyše predáte nehnuteľnosť skôr a za viac vyššiu cenu.

Opravte všetky drobnosti, ktoré vidíte aj nevidíte a nenechávajte to na nových majiteľov. Prečo? Pri kúpe si totiž klient spočíta cenu nehnuteľnosti a všetky dodatočné náklady. Aby sa klient vyhol tomu, že sa nakoniec nehnuteľnosť predraží, ráta s vyššími nákladmi. Tečie úmyvadlo? Vymeňte tesnenie. V inom prípade si klient zaráta do ceny nové umývadlo a použije to, aby vyjednal nižšiu cenu. Žiadne vady nikdy nezatajujte, aby ste po predaji neocitli v problémoch.

Čo robiť ak bola rekonštrukcia robená príliš dávno, alebo je byt v pôvodnom stave? Čo ak nový záujemca všetko prerobí a preto ďalšie investície do nehnuteľnosti budú len vyhodené peniaze? Alebo sa to ešte využije a oplatí sa drobné chyby opraviť. Ak ste sa rozhodli do bytu viac neinvestovať a predávať ho v pôvodnom stave, to neznamená, že už nemôžete nič urobiť. Vymaľujte byt na bielo, poodnášajte z bytu všetko nepotrebné zariadenie (kreslá, masívne nábytky, ...). Byt bude  opticky priestrannejší a svetlejší. Čím viac bodov splníte, tým lepšie.

Visual real, s.r.o.

Overený člen Združenia realitných kancelárií Slovenska

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.

Zanechať kontakt


Zanechajte mi Váš kontakt a obratom sa vám ozvem

Napísať správu